Siste helg med løypekjøring

Sol og flotte forhold på Tyin-Filefjell idag!

Det er siste helg med løypekjøring denne helgen. Våren har kommet, så naturlig nok er det endel løyper som er snøfrie. Se på sporet.no og skiappen.no hvor det er kjørt.

Selv om det er siste helg med løypekjøring vil det fortsatt være mulig å ta fine vårskiturer.

Vi håper dere har hatt fine opplevelser i skiløypene i vinter, og takker våre løypekjørere for gode skiløyper. Vi takker også våre gode støttespillere og sponsorer og grunneierne for godt samarbeid.

Nyt våren og sommeren på fjellet, og så gleder vi oss allerede til ny skisesong:)

Løyperapport 18.april

Skiføret holder seg ganske bra. Vær, føre og temperatur styrer nå hvor og når det blir kjørt. Løypene blir kjørt ut april. Hvis forholdene tillater det blir det også kjørt i 1.mai-helgen.

Følg med på sporet.no og skiappen.no for status på løypekjøring.

God tur og nyt våren på fjellet!

Støtt vårt lokale hjelpekorps!

Vi som ferdes mye i fjellet vet at en ulykke eller sykdom kan skje plutselig. Vi kan bli overrasket av uvær eller bli tatt av ras. Da er det viktig å få raskt hjelp. Grindaheim Røde Kors hjelpekorps er de som rykker ut for å hjelpe oss. Det er frivillige ubetalte idealister som har vakter både i helger og ferier året rundt for å være klare til rykke ut. For å kunne hjelpe må de ha mye utstyr, alt fra scootere, sleder, førstehjelpsutstyr, hjertestartere og mye, mye mer. Dette koster, vi i løypelaget oppfordrer derfor våre medlemmer til å støtte Grindaheim Røde Kors hjelpekorps ved å bli medlem. Benytt gjerne linken under:

https://www.rodekors.no/lokalforeninger/oppland/grindaheim/

Støtt opp om våre gode hjelpere!

Til forsiden

April er en flott måned for skiturer!

Påsken er over og mange har kost seg på ski. Været har vært varierende, men heldigvis har det vært endel sol. Snømengden har vært historisk liten, så løypemaskina har i flere områder blitt erstattet med snøscooter.

Fortsatt er det godt skiføre. Løypene kjøres ut hele april, såfremt det er mulig. Løype blå 2 på nordsiden av Otrøvatnet, blir ikke kjørt, der er det for lite snø.

Følg med på sporet.no og skiappen.no for å se hvor og når det er kjørt løyper.

Husk og hold hunder i bånd, så ikke fugler og dyr blir skremt.

Nyt våren på fjellet!

Påskeinfo og løypestatus

Her er info fra løypekjørerne:

Fortsatt lite snø i fjellet, men stort sett fine forhold.

Følgende løyper kjøres med løypemaskin:

Grønn 1 ( obs stedvis lite snø)

Blå 1,2 og 3

Rød 1,2 og 3

Sort 1 til Finndalshorn

Resten kjøres med snøscooter og sporsetter.

Lurer du på hvor de respektive løypene er som vi referer til over, se øver på siden under «Løyper og løypekart».

Følg med på sporet.no og skiappen.no

Riktig GOD PÅSKE til dere alle!

Skiappen

Vi har nå to apper som viser status for løypekjøring. Den nye heter Skiappen som kan lastes ned gratis. Skiappen er under utvikling, så inntil videre vil både scooterløyper og løyper kjørt med løypemaskin vises med hel linje.

Vi vil benytte både Sporet og Skiappen fremover.

Nye løypekart

Det har nå kommet opp nye løypekart på de største info-tavlene som står rundt om i løypenettet, samt en liten presentasjon av løypelaget og de største bidragsyterne våre.

Støtt opp om lokalt næringsliv, de støtter oss!

Løyperapport 7.mars

Mye fint vær i vinterferien, og mange har kost seg i skiløypene.

Det er fortsatt 2 løyper som ikke blir kjørt på grunn av lite snø. Det er gul 2- Gamlestøga til Sulebu og svart 3- Steinurde.

Oppdatering av løypekjøring på Sporet.no

God tur, husk å sjekk værmeldingene på yr.no.

Løyperapport 12.februar

Vinterferien er rett rundt hjørnet!

Det har ikke kommet så mye snø som vi alle håpet etter jul. Lite snø i fjellet nå gjør at en del av løypene kun kan kjøres med scooter, og knapt nok det.

Det som kjøres med løypemaskin er;

-Grønn 1, unntatt Kongevegen mellom Tørisbrune og Børrenøsheisen.

-Rød 1 og 2 ( 3 kjøres sjelden på grunn av lite snø)

-Blå 1,2 og 3

Se løypekart øverst på denne siden under «Løyper og løypekart»

Resten av løypene som kjøres (sporet.no) er med snøscooter.

Værmeldingen sier kaldt og fint fremover! Ha en strålende vinterferie!

Løyperapport 5.februar

Nå er Otrøvatnet endelig tappet ned, slik at løypemaskina kan kjøre på nordsiden av Otrøvatnet.

I morgen blir det også kjørt med løypemaskin til Sulebu. Fortsatt lite snø enkelte steder, så følg med på sporet.no for status på kjøring.

God helg:)